Mate Rimac snimio novi filmić o svom famoznom robotaksiju koji ne vozi: 'Izvozit ću ga u cijeli svijet!'

Rimac je pokušao pobliže predstaviti javnosti ovaj projekt i zašto je on, smatra, iznimno važan za Hrvatsku

Mate Rimac
FOTO: Screenshot/Facebook,Mate Rimac

Mate Rimac prošli je tjedan predstavljao prototip robotaksija Verne, za čiji je razvoj od Vlade dobio 180 milijuna eura koje je Europska unija namijenila za oporavak hrvatskog gospodarstva. Kao što je poznato, Rimac je pokušao pozvati vozilo, no auto se oglušio na njegove naredbe i nije se pomaknuo.

“Na predstavljanju Vernea bilo je pokazano puno više od jednog prototipa. Ovdje možemo vidjeti neke od tih stvari i čuti širu sliku”, napisao je danas Rimac na Faceboooku uz video u kojemu je predstavio prototipove automobila i način na koji rade na razvoju autonomnih taksija.

Na predstavljanju Verne-a bilo je pokazano puno više od jednog prototipa. Ovdje možemo vidjeti neke od tih stvari i čuti širu sliku.

Posted by Mate Rimac on Monday, July 1, 2024

“Dobro došli u Rimac kampus nakon predstavljanja Vernea. Htjeli smo još malo ući u detalje i pokazati kako smo došli do toga gdje smo danas. Razvoj konvencionalnog, normalnog automobila je užasno dugotrajan i kompleksan proces koji ne može puno ljudi ni zemalja na svijetu napraviti”, kazao je Rimac.

‘Htjeli smo napraviti nešto drugačije’

Navodi tvrtke kojima je trebalo više od 10 godina i 10 milijardi eura ili dolara koje su imali na raspolaganju za razvoj novog automobila.

“Kad se razvija konvencionalan auto, obično se uzme neka konkurencija, neki prethodnici, proizvođači koji su već imali prethodne modele i od toga kreće. Mi smo htjeli napraviti nešto u potpunosti drugačije – auto razvijen iz nule da bi iskoristio sve prednosti autonomne vožnje”, dodaje Rimac.

“Htjeli smo da taj auto bude najsigurniji, najprostraniji, najudobniji, najbolje iskustvo za čovjeka u autu. Godine 2019. smo krenuli s razvojem, bio je to prvi koncept. Budući da nismo imali nikakvu početnu točku, jer ne postoji sličan auto, morali smo krenuti s nečim i od toga razvijati dalje”, objašnjava Rimac.

Predstavio vozila s kojima su testirali segmente

Kaže da su već tada imali pred sobom dvosjed jer 90 posto taksi vožnji je s jednom ili dvije osobe. “Kako smo išli dalje s razvojem, shvaćali smo koje stvari treba mijenjati – tehnički i dizajnerski”, rekao je Rimac dok u videosnimci prolazi pored naslaganih prototipova vozila koja su razvijali.

Pokazao je model iz 2021. sa senzorima na krovu i model iz 2022. gdje je, navodi, redefiniran dizajn, ali i tehničke karakteristike i crash zahtjeve.

“Sve smo morali razmišljati iz bijelog lista papira da bude najbolje moguće za takav automobil jer je potpuno drugačiji od drugih stvari. Razvijamo vlastiti auto i ostale elemente sustava, ali jednu stvar koju smo se odlučili ne razvijati je autonomna vožnja”, navodi Rimac.

‘Radili smo s najboljim firmama u svijetu’

“Radili smo s najboljim firmama u svijetu koje nude takve sustave i na kraju smo se odlučili za Mobileye jer smatramo da su trenutno lideri i da su najbolji. I kako se razvija auto, tako se različiti elementi automobila testiraju i razvijaju zasebno”, naglašava Rimac.

Navodi vozila u kojima se testiraju pojedini segmenti. “Sve se to kombinira u finalni proizvod koji treba izgledati ovako – ovo nije funkcionalan auto, on pokazuje kako će finalni auto izgledati kad elementi – autonomna vožnja koju testiramo na drugom autu ili mehanički sustavi koji se testiraju na prototipovima, kad se to sve spoji s finalnim dizajnom – to je auto koji želimo vidjeti na cestama”, navodi.

“Tu vidimo taj cijeli koncept udobnosti, sigurnosti, vidimo da je vrlo lagano ući, velika vrata, prostor veći nego u bilo kojem drugom automobilu, veliki ekran ispred nas… Ideja je kad uđemo u auto da je kao naš, da auto zna tko dolazi i što on želi”, ističe Rimac i dodaje da je tu riječ o temperaturi u vozilu, glazba koja će svirati i sličnim stvarima.

‘Razmišljali smo puno o sigurnosti’

“Razmišljali smo puno i o sigurnosti, o aktivnoj sigurnosti. Sustav autonomne vožnje koji smo odabrali i koji i dalje napreduje stalno želimo da je najsigurniji na svijetu i bolji od 99 posto ljudskih vozača. Znači, do nesreće ne bi trebalo doći”, kazao je Rimac.

“Ali i u maloj vjerojatnosti da dođe do nesreće, ovo treba biti najsigurniji auto na svijetu. Sjedimo jako daleko iza, imamo jako puno prostora ispred sebe za upijanje energije udarca”, dodaje i podsjeća da automobil neće krenuti prije nego se putnici pravilno zavežu sigurnosnim pojasom.

“I dalje imamo air bagove koji nas štite u slučaju bočnog udara ili nekih drugih scenarija, ali to su malo vjerojatni scenariji jer imamo vrlo napredan sustav autonomne vožnje. Nama je Zagreb prvi grad gdje testiramo sustav i onda idemo u cijeli svijet – u druge gradove u Europi i izvan Europe”, najavljuje Rimac.

Proizvodit će se u Hrvatskoj i izvoziti

Naglašava da je najvažnije za Hrvatsku da tvrtka ostaje hrvatska i autonomni automobili će se proizvoditi u Hrvatskoj i izvoziti u cijeli svijet.

“Nije ekonomska poanta da imamo nekoliko stotina robotaksija koji se voze po Zagrebu, nego da imamo tisuće takvih auta koji su proizvedeni u Hrvatskoj, u tvornici koju sad počinjemo graditi u južnom dijelu Zagreba gdje će se ti auti proizvoditi i ići u cijeli svijet”, rekao je Rimac.

Kaže da se sve što su napravili posljednjih 15 godina činilo nemogućim i suludo, poput najbržeg električnog automobila i razvoj baterija, najveća tvornica u jugoistočnoj Europi…

‘Imamo šanse biti među predvodnicima’

“I ovo je veliki projekt i nije jednostavan. Ovakvi koncepti i autonomna vožnja će se dogoditi, s nama ili bez nas. Zar nije bolje da mi u Hrvatskoj budemo aktivni dionici u tome, da se ovakvi automobili razvijaju u Hrvatskoj, da se proizvode tu i izvoze u cijeli svijet i da mi odavde upravljamo flotama u gradovima u cijelom svijetu i da imamo nešto od te automatizacije, sljedeće generacije tehnologije koju onda i djelomice stvaramo u Hrvatskoj, a možda budemo i predvodnici u nekim elementima?”, upitao je.

“Imamo šanse za biti među predvodnicima, što mislim da nije čest slučaj u Hrvatskoj, zato mi vjerujemo u ovo i idemo dalje i želimo završiti projekt, nadamo se 2026. u Zagrebu”, zaključio je Rimac.