Više od 200.000 ljudi pročitalo je naše priče o hrabrim ženama: Velikim eventom proslavili smo svaku od njih
U Oris Kući arhitekture održan je event povodom završetka naše kampanje Biram sebe
Potaknuti time da se na portalu Super1.hr svaka žena treba osjećati #supersvoja, pokrenuli smo platformu Biram sebe, koju podržavaju BIPA, Bajadera i Nutribullet, a kojom Super1 želi upozoriti na izazove s kojima se žene susreću u izgradnji vlastita samopouzdanja i osnažiti ih da više vjeruju u sebe.
Jedna anketa, šest priča, šest stručnjakinja, dvadeset članaka i više od 2600 žena koje su sudjelovale u prvoj anketi o samopouzdanju žena u Hrvatskoj. Tako bi nekako izgledalo kad bismo naš projekt Biram sebe pokušali svesti samo na brojeve. Posljednja dva mjeseca objavljivali smo inspirativne priče i komentare stručnjakinja na temu o kojoj se često ne govori. Naša je anketa pokazala da je od stotinu žena tek 14 njih uistinu zadovoljno sobom – s problemima samopouzdanja bore se žene svih dobnih skupina. Zato smo se 24. travnja okupili u Oris Kući arhitekture gdje smo imali priliku uživo čuti različita iskustva hrabrih žena koje su odlučile podijeliti svoju intimu s nama na dva panela.
Na početku nam se obratila glavna urednica portala Super1 Ema Glavina koja je istaknula da su upravo ovo teme kojima se Super1 želi baviti – kompleksnije i društveno relevantnije, s naglaskom na one koje se tiču položaja žena u društvu. “Ovim smo projektom nastojali pokazati svim ženama da nisu same, da zaslužuju više i da odabrati sebe iz dana u dan često nije samo poželjno, već i nužno”, zaključila je Glavina. Zatim je bilo vrijeme za prepustiti mikrofon prvim panelisticama dana.
‘Ti si slatkica, ti šuti’
Moderatorica oba panela bila je Antonia Ćosić, poznata voditeljica i kreatorica digitalnog sadržaja, koja se i sama uključivala u rasprave, a naposljetku i rekla da su je priče naših panelistica inspirirale i “resetirale”. Prvi panel je tako bio posvećen ženama i njihovoj poziciji u društvu, a u njemu su sudjelovale Gorana Blagus kao predstavnica tvrtke BIPA Hrvatska, Emili Dragaš, studentica medicine i kreatorica sadržaja, te Jasmina Busija iz tvrtke Hilding Anders koja stoji iza brendova Hespo i Perfecta Dreams.
“Najviše trenutaka sumnje sam imala kad sam bila mlađa. Jednom mi je netko rekao na sastanku: ‘Ti si slatkica, ti šuti’. Tada mi je to bilo grozno čuti, ali mi je pomoglo da prepoznam kod sebe stvari koje su bile krive. Sve što nam netko drugi kaže, a pogodi nas, zapravo je neka nesigurnost u nama. Kad malo prokopamo, puno je to dublje od samog komentara”, prisjetila se Blagus. Busija je također doživjela slične komentara, a otkrila nam je da se u tim trenucima povukla. “To te ponizi i pomisliš da je najbolje biti tiho”, rekla je Busija. Naše su se panelistice složile – bitno je raditi na sebi.
Dragaš se u tom kontekstu nadovezala i po pitanju problema s vlastitim izgledom. Primijetila je tako da je prednost mlađih generacija što više pričaju o raznim temama, ali i da više osuđuju. “Na TikToku dosta ljudi svašta komentira jer su anonimni. Meni je tranzicija iz privatne u javnu osobu bila pomalo teška, na početku me sve pogađalo. Ali čak i da se obučem kao klaun, ako me nešto ne dira – ne dira me. Zapravo je to samopouzdanje”, zaključila je Dragaš.
‘Izgled je toliko nebitan’
Sljedeći panel naslova “Me, Myself & I” ugostio je četiri sugovornice – Lanu Biželj, novinarku i kreatoricu sadržaja, Elenu Štimac Vukojević, dr.med.dent., spec. dentalne protetike iz Štimac centra dentalne medicine, Natašu Barolin Belić, seksologinju i gestalt psihoterapeutkinju, te Ivu Ćurić, inženjerku prehrambene tehnologije u Krašu. Temi samopouzdanja su pristupile iz osobne perspektive, pa je cijeli panel otvorila Biželj koja ima keloide. “Trenutno se oni ne vide, ali imam ih 23. O njima sam javno počela pričati prije sedam godina, a početak moje borbe sa samopouzdanjem dogodio se kad sam se jednog dana probudila i odlučila odjenuti haljinu u kojoj mi se vidio keloid. Oni su me sprječavali u jako puno stvari. Primjerice, kad sam išla na dejtove, to bi bila prva stvar koju bih izgovorila, a onda sam našla podržavajućeg partnera.”
Pogledajte aftermovie:
Barolin Belić je objasnila da nas strah od odbijanja i gubitka jako uvjetuju. “Određene poruke koje smo dobivali u prvim godinama života su jako utjecale na nas – mi to tada nismo mogli kognitivno procesuirati i samo smo ih zatrpali. A danas su to naši okidači. Otkrivajući iskustva iz djetinjstva i mladosti dolazimo do toga da otpustimo strah ili, pak, napravimo korak naprijed unatoč strahu”, ističe Barolin Belić. Fizički izgled je također bitna komponenta u izgradnji samopouzdanja, istaknula je Štimac Vukojević. “Često radimo humanitarne makeovere gdje sam osobno vidjela toliko velike promjene kod žena da ih doslovno nisam prepoznala. One su se promijenile u suštini – njihova gestikulacija, način na koji se drže i hodaju”, rekla je Štimac Vukojević. U tom kontekstu je Barolin Belić rekla da je taj primjer drugačiji od onoga Lane Biželj, ali da je ishod isti – osobe su se prihvatile.
Posebno su dirljive bile riječi Ive Ćurić koja se bori s karcinomom dojke od 2012. godine. Prije četiri godine je saznala da joj se rak vratio i metastazirao, a od tada je prošla kroz sve moguće terapije. Nedavno je tako uspjela doći i do novog lijeka koji bi joj trebao pomoći, a ona ima osjećaj da će to biti tako. “Samopouzdanje ovisi o situaciji i okolnostima koje se događaju, nekad ga jednostavno moraš razviti. Čovjek vjeruje u nešto i ima samopouzdanje da se može ići naprijed – samopouzdanje kao nada”, poručila je Ćurić. Na samom kraju panela imala je i poruku koja se svima urezala u pamćenje. “Ja sam u poziciji da svaki dan kad ustanem, sve gledam kroz ružičaste naočale jer imam još jedan dan. Izgled je toliko nebitan, ali potrebno je doći u moju poziciju da bi se to shvatilo. Svaki dan bez bolesti i boli je sjajan dan.”
Hvala svima koji su sudjelovali u projektu
Nakon ovih inspirativnih riječi, publici, u kojoj se tražila i stolica više, obratila se i Dina Hrastović, voditeljica našeg Native odjela koji i stoji iza same kampanje. “Iskoristila bih ovu priliku da zahvalim svim ženama koje su odvojile za našu anketu barem 15 minuta i ispunile je, a bilo ih je više od 2600. Želim zahvaliti i našem timu koji se pobrinuo za realizaciju projekta te svim ženama koje su podijelile svoje priče s nama”, rekla je Hrastović. Zatim je uručila i svim sponzorima koji su podržali projekt plakete s priznanjem “Brend koji doprinosi samopouzdanju žena”, a to su bili BIPA Hrvatska, Bajadera od Kraša, Nutribullet, Štimac centar dentalne medicine i Hilding Anders koji stoji iza brendova Hespo i Perfecta Dreams. Nakon zdravice uz čašu pjenušca kojom je obilježen kraj kampanje, bilo je vrijeme za druženje uz kavu i hranu.
Tako su u smoothiejima koje je omogućio Nutribullet uživali svi posjetitelji, među kojima su bili Nataša Janjić Medančić, Ivana Sutić, Gloria Berger, Nastasja Chiara Petrić, Mirna Mihoković, Dorotea Zovko/Aklea Neon, Lana Gojak Bajt, Siniša Bajt i Ivan Magla. Posjetitelji su tako razmjenjivali dojmove i družili se, a mogli su i odmoriti na krevetu koji nam je omogućio Hilding Anders. Za uređenje prostora pobrinule su se Ana Galić i Barbara Jazvić iz Studija Onne, a zidove su krasili radovi triju umjetnica – Ive Zagode, Dijane Tohar i Klasje Habjan. U pitanju su umjetnice čija djela možete pogledati i u sklopu platforme kolekcionart, a čiji je cilj popularizacija hrvatske umjetnosti. Digitalna platforma okuplja suvremene hrvatske umjetnike čija djela možete pogledati i u galeriji u Ulici kralja Zvonimira 7 u Zagrebu.
Po samom završetku eventa, svi prisutni su dobili i goodie bag koje je osigurala BIPA Hrvatska. Mi smo, pak, zaključili da ne želimo da ovo bude kraj projekta. Nastavljamo i dalje dijeliti inspirativne priče te pomagati ženama da pronađu svoj glas!