FOTO: AFP
US fashion designers Mary-Kate (R) and Ashley Olsen arrive for the 2019 CFDA fashion awards at the Brooklyn Museum in New York City on June 3, 2019. (Photo by ANGELA WEISS / AFP) / ALTERNATIVE CROP

Kako su sestre Olsen izgradile modni brend The Row i učinile ga epitomom tihog luksuza

Samozatajne blizanke već 18 godina vode luksuzni brend poznat po nenametljivoj eleganciji

Priča o uspjehu

Kako su sestre Olsen izgradile modni brend The Row i učinile ga epitomom tihog luksuza

Samozatajne blizanke već 18 godina vode luksuzni brend poznat po nenametljivoj eleganciji

US fashion designers Mary-Kate (R) and Ashley Olsen arrive for the 2019 CFDA fashion awards at the Brooklyn Museum in New York City on June 3, 2019. (Photo by ANGELA WEISS / AFP) / ALTERNATIVE CROP
FOTO: AFP

High end brend The Row trenutno je jedan od najprogresivnijih i najuspješnijih u industriji luksuzne mode. Njihovi minimalistički komadi poistovjećuju se s pojmovima poput tihog luksuza i bezvremenske elegancije, a nose ih brojne poznate osobe i ljudi iz svijeta mode. Ipak, da ste 2006. godine pitali bilo kojeg modnog stručnjaka što će biti od malenog brenda iza kojeg stoje ni više ni manje nego filmske teen zvijezde, sestre Mary-Kate i Ashley Olsen, vjerojatno bi vam se samo nasmijali.

Ne možemo ih kriviti – u to vrijeme bilo se gotovo nemoguće probiti u svijetu luksuzne mode kojim su dominirale modne kuće s desetljećima iskustva i neuništivim ugledom poput Chanela, Louis Vuittona i Hermèsa. Ipak, Mary-Kate i Ashley danas su ostvarene dizajnerice i modne ikone čije osobne stilove obožavamo, te čijem se dizajnerskom radu divimo. Priču o tome kako su sestre Olsen uspjele izgraditi kultni modni brend donosimo u nastavku.

Prva je misija brenda bila dizajnirati savršeni t-shirt

Priča o brendu The Row počinje 2005. godine, kada si je Ashley Olsen dala zadatak dizajnirati savršeni t-shirt. Zadatak je shvatila vrlo ozbiljno i dizajn isprobala na ženama svih oblika tijela i dobi, kako bi pronašla onaj najuniverzalniji, koji će jednako dobro pristajati i služiti svima. Pogled na modu kroz prizmu praktičnosti i funkcionalnosti odlučila je zadržati i prilikom osnivanja vlastitog brenda sa sestrom Mary-Kate, nakon više od godinu dana učenja o kroju, uzorcima i izradi odjeće.

Brend su odlučile nazvati The Row, kao hommage londonskoj ulici Savile Row, tradicionalno poznatoj po brojnim krojačkim obrtima koji se u njoj nalaze. Prva kolekcija brenda sastojala se od svega sedam odjevnih komada, od kojih je jedna bila i već spomenuta “savršena” majica kratkih rukava. Čitavu je kolekciju odmah kupio veliki američki lanac trgovina Barneys New York.

Tajna uspjeha sestara Olsen

Gotovo dva desetljeća kasnije, više nikog nije potrebno uvjeravati kako se radi o uglednom i uspješnom modnom brendu s čistom, bezvremenskom vizijom. Odjevni komadi odišu elegancijom i minimalizmom, ali na jedinstven i luksuzan način. Sestre Olsen na samom su početku postavile određene standarde dizajna i proizvodnje kojih se drže do dan danas. Od prvog dana među glavnim prioritetima su im kvaliteta materijala, funkcionalnost dizajna, vrhunska izrada i posvećenost detaljima. Ova radna etika pokazala se i više nego isplativom, jer su si blizanke vrlo brzo nakon osnutka brenda osigurale mjesto u nepredvidljivoj i ponekad okrutnoj modnoj industriji.

Tihi luksuz i inteligentno odijevanje

U posljednje vrijeme, glasne logotipove razvikanih modnih kuća poput Guccija, Chanela i Louis Vuittona zamijenili su odjevni komadi i modni dodaci koji na sebi ne nose ime brenda, što njihove nosioce čini misterioznima i nenametljivima. Radi se o kulturi tihog luksuza kojoj se okreću brojne slavne osobe koje ne žele privlačiti pažnju odjećom koju nose, ali svejedno se žele obući skupo i kvalitetno. The Row je jedan od brendova koji su kroz svoje djelovanje postali pravi epitom tihog luksuza zbog svog minimalističkog pristupa odjeći i modnim dodacima. Ipak, radi se o komadima visoke kvalitete, o čemu govori i cijena njihovih proizvoda – za torbu s potpisom brenda The Row potrebno je izdvojiti nekoliko tisuća eura, a ni cijene cipela puno ne kaskaju za ovakvim ciframa.

Koliko je tihi luksuz zapravo tih?

Na samom početku, blizanke Olsen nisu htjele da ih se asocira s brendom – željele su da odjeća koju stvaraju priča umjesto njih. Vrlo su privatne osobe i malo se što zna o njihovim životima, što je skroz razumljiva potreba s obzirom na to da su čitavo djetinjstvo provele ispred kamera. Ne koriste društvene mreže, a čak ni Instagram profil brenda ne dijeli puno o samom brendu, već objavljuju razna umjetnička djela koja inspiriraju njihov kreativni proces.

Ciljana klijentela za brend je elita koja se ne voli hvaliti svojim novcem, a o tom ekskluzivnom pristupu modi govori i mini skandal koji su izazvali na svojoj posljednjoj reviji na tjednu mode u Parizu. Naime, publiku su prije početka revije zamolili da ne koriste mobitele, već da svoje dojmove o kolekciji zapisuju na analogni način – koristeći olovku i bilježnicu. Društvene mreže ovaj su potez proglasile elitističkim, osudivši The Row da nepošteno probire svoju klijentelu, ne dopuštajući “običnoj” publici uvid u vlastiti rad.

Ipak, očito ima nešto u ovom brendu što je vrijedno toliko “neželjene” pažnje. Sve više slavnih osoba počelo je nositi komade s njihovim potpisom, što je uvijek dobra reklama. No, Instagram profili raznih influencerica također su počeli vrvjeti torbama iz njihovih kolekcija iako The Row, naravno, ne radi suradnje s influencerima. Moguće da je zabrana mobitela bila neuspješni pokušaj probiranja elitne klijentele, ali ne treba odbaciti ni mogućnost da je sve to samo dobro osmišljena reklama. Bilo kako bilo, The Row iz sezone u sezonu nastavlja privlačiti pažnju modnih entuzijasta, a da im to itekako uspijeva govori i činjenica da je upravo njihova torba Margaux trenutno najpoželjnija luksuzna dizajnerska torba na svijetu – čak do te mjere da ju prozivaju novom Birkinicom.