U što je to zapravo premijer sjeo na prezentaciji? Rimčevi ljudi priznali: 'Taj auto nema ni punu bateriju ni motor, ne bi se sam dovezao'

Sa strane ga je kontrolirao čovjek s joystickom, Rimčevi ljudi kažu da su htjeli postići wow efekt

26.06.2024., Zagreb, Kerestinec - U Rimcevom kampusu u Kerestincu predstavljen je projekt robotaksija koji razvija jedna od kompanija u ekosferi Mate Rimca. Projekt robotaksija vodio se pod imenom Project 3 Mobility no ime je promijenjeno u Verne. Robotaksiji bi, prema planu, do 2025. godine trebali zapoceti s prijevozom putnika u Zagrebu. ZA ostvarenje projekta dobivena je ukupona investicija od Europske unije u iznosu od 180 milijuna eura, a za projekt robotaksija financirali su sa 100 milijuna eura i drugi investitori. Photo: Zeljko Lukunic/PIXSELL
FOTO: Zeljko Lukunic/PIXSELL

Mate Rimac prošlog je tjedna u kampusu u Kerestincu predstavio robotaksi Verne, koji bi 2026. trebao početi voziti po Zagrebu. Tijekom predstavljanja Rimac je pokušao putem aplikacije pozvati robotaksi da dođe do njega na pozornicu, no automobil se oglušio na njegove naredbe i ostao stajati iza zastora.

Robotaksi je suradnju odbio i u drugom pokušaju. Društvene mreže i forumi užarili su se od komentara, a neki su se zapitali je li ideja bila da se robotaksijem zapravo upravlja joystickom, što bi značilo da na bini uopće nije bilo autonomno vozilo.

Naime, na jednoj fotografiji s predstavljanja robotaksija, koju je objavio Index, vidi se da iza zastora, pored automobila, stoji muškarac koji u rukama ima nešto što podsjeća na joystick, odnosno bežični kontroler. Iz tvrtke Verne sada su za 24 sata te navode komentirali Marko Pejković, glavni izvršni direktor, i Adrian Mudri, suosnivač i glavni direktor dizajna, te su u osnovi potvrdili sumnje.

Je li to uopće bio robotaksi?

Na pitanje novinara Denisa Mahmutovića je li istina da je auto na prezentaciji trebao doći upravljan joystickom, iz Vernea su odgovorili: “Taj auto je razvijen da bi pokazao korisničko iskustvo, eksterni i interni dizajn, da bi kompanija mogla pokazati što je finalni dizajn. Nije razvijen pogon auta. Pogriješili smo. Trebali smo ga staviti na pozornicu, otkriti i pokazati.

On je imao pogon samo za show, da se dovede na pozornicu i da bi ga se moglo pokazati u dolasku i odlasku s pozornice. Taj auto nema ni punu bateriju ni motor. Ne služi za to. Drugi auti služe za razvoj motora. Čovjek koji ga je sa strane kontrolirao radio je to da bi mogao sigurno doći na pozornicu”.

Na pitanje je li auto trebao doći pozivom na mobilnoj aplikaciji ili ga je trebao dovesti čovjek daljinskim upravljanjem, rekli su: “Auto nije imao autonomnu vožnju. Mate ga je pozvao aplikacijom i to se vidjelo u sustavu.”

A bi li se robotaksi sam dovezao ili je čovjek u pozadini stisnuo gumb na daljinskom upravljaču?, inzistirao je na objašnjenju novinar. “Auto se ne bi sam dovezao”, priznao je Pejković.

‘Htjeli smo imati wow efekt’

“Nema autonomnu vožnju, ti senzori nisu u potpunosti funkcionalni, kao ni pogon, jer taj auto nije za to razvijen. Htjelo se pokazati kako će izgledati korisničko iskustvo pozivom preko aplikacije. Htjelo se imati wow efekt koji smo dobili na pogrešan način. Radili smo šest mjeseci dan i noć i žao mi je što su dobre strane donekle ostale zasjenjene zbog toga. Preuzimam punu odgovornost za sve što smo zeznuli, ali tim je odradio odličan posao”, rekao je Pejković za 24 sata.

“Ali nakon svega, moram naglasiti da su investitori oduševljeni, sviđa im se brend i ovo je dobra priprema za sljedeću investicijsku rundu. Također, Grad Zagreb je pozitivno reagirao, kao i drugi gradovi iz inozemstva, uz strane medije”, dodao je.