Hrvati su na poslu najzadovoljniji suradnjom s kolegama, ali nisu lojalni svom poslodavcu

Na skali od 0 do 5, Hrvati su zadovoljstvo svojim radnim mjestom ocijenili tek ocjenom 2.51

Tvrtka Luppa, koja kompanijama nudi dubinsku analizu zadovoljstva i angažiranosti njihovih zaposlenih, svake godine objavljuje analize zadovoljstva radne snage u čitavoj regiji, a upravo su izašli podaci za 2023. godinu.

Velika analiza zadovoljstva zaposlenih obuhvaća Hrvatsku, Srbiju, Bosnu i Hercegovinu i Sloveniju. 12.000 ispitanika dalo je odgovore na preko 100 detaljnih pitanja, a rezultati su podijeljeni u 12 kategorija: promjene i inovacije, angažiranost, suradnja, ravnoteža poslovnog i privatnog, komunikacija, uvjeti rada, učenje i razvoj, vizija i smisao, autonomija, rukovođenje, organizacija posla te lojalnost.

I što kažu rezultati?

Na skali od 0 do 5, Hrvati su zadovoljstvo svojim radnim mjestom ocijenili tek ocjenom 2.51.

Najzadovoljniji su suradnjom unutar tvrtke koju su ocijenili ocjenom 3, a najlošije su ocijenili kategoriju lojalnosti, niskom ocjenom 1.96. Ova ocjena, iako niska, ipak je u blagom porastu u usporedbi s 2022. godinom kada je lojalnost bila ocijenjena s 1.87.

Analiza je pokazala i zadovoljstvo po dobi, spolu, veličini tvrtke te industrijama, a daje i uvid u najbolje i najlošije ocijenjena pitanja, stručnog naziva čestice. I iako zaposleni smatraju kako bi, da su na rukovodećim pozicijama, donosili drugačije odluke od onih koje se donose, istovremeno se trude održavati reputaciju svojeg poslodavca na visokoj razini čak i van radnog vremena i okruženja – upravo to je najbolje ocijenjena čestica.

Kada govorimo o angažiranosti zaposlenih na radnom mjestu, na skali od 1 do 10, Hrvati su “zlatna sredina” – ocjena eNPS-a, odnosno Employee Net Promoter Scorea iznosi 5.62.

Ostale rezultate ove dubinske analize, kao i druge najbolje i najlošije ocijenjene čestice u upitniku koji se sastoji od preko 100 pitanja, a koji je nastao u suradnji sa znanstvenicima iz Business Psychology Laba, možete pronaći na Luppinoj web stranici, a tamo možete pronaći i rezultate zadovoljstva i angažiranosti u drugim državama regije!

Kako sudjelovati u istraživanju?

Osim Deep Divea, alata namijenjenog kompanijama koje žele ispitati zadovoljstvo i angažiranost svojih zaposlenika te na temelju dobivenih podataka raditi akcijske planove s ciljem unapređenja zadovoljstva na radnom mjestu, smanjivanja fluktuacije te općenito poboljšanja vlastitog employer brandinga, Luppa u svojem portfoliju produkata ima i Personal Luppa upitnik. Radi se o besplatnoj inačici istog upitnika koji koriste tvrtke za svoja istraživanja, a koja je namijenjena pojedincima koji žele dubinski ispitati i analizirati vlastito zadovoljstvo i angažiranost. Svatko tko ispuni upitnik, na mail dobiva analizu vlastitih rezultata te usporedbu s rezultatima industrije i države u kojoj radi. Na temelju te analize svaki pojedinac u radnom odnosu može donijeti pametne odluke o budućnosti vlastite karijere, a isti se rezultati koriste za izradu dubinskih analiza zadovoljstva i angažiranosti radne snage u regiji. Pritom je važno naglasiti kako je ispunjavanje upitnika anonimno, besplatno, a poslodavac ni na koji način ne može saznati da je njegov zaposleni ispunio upitnik.

Ako ste zainteresirani detaljnije ispitati vlastito zadovoljstvo, svoje rezultate možete dobiti ispunjavanjem Personal Luppa upitnika te time pridonijeti budućim analizama, koje Luppa radi s ciljem unapređenja tržišta rada na obostrano zadovoljstva zaposlenika i poslodavaca.